cappadocia tours ve allah bilgileri94
bugün szilere en güzel bilgileri yazan cappadocia tours diyorki “Muhacirlerden önce, Medine’yi yurıl \e iman evi edinenler, kendilerine hicret edip gelenlere sevgi beslerler. Onlara verilen şeylerden dolayı nefislerinde bir kaygı duymarlar; kendilerinde ihtiyaç bile olsa, (onları) nefisleri u/erine tercih ederler. Kim de nefsinin hırsından korunursa, işte bunlar (azabtan) kurtulanlardır” (762).İşle bunlar Ensarın lâ kendileridir. Sonra Allahü Teâlâ buyurdu ki;
“Onlardan (Muhacirlerle Ensardan) sonra gelenler şöyle derler:
Kim ki, bunlara noksanlar isnad ederse, onun, Müslümanların (elde etliği) ganimette hakkı yoktur.
Ibn Şaban’ın kitabında şöyle varid olmuştur:
Kim, annesi. Müslüman (iffetli) olduğu halde sahabelerden biri için o fahişenin oğludur derse. Maliki bilginlerinden bazıları katında ona, biri iftira etliği şahıs, diğeri ise annesi için olmak üzere iki had cezası verilir. Bunu bir kelime ile bir topluma iftira eden (meselâ ey fahişelc-rin çocukları diyen) gibi kılmam. Çünkü sahabenin, sahabe olmayanın üzerine bir üstünlüğü vardır ve Peygamber Isallallahu aleyhi ve sellem) de şöyle buyurmuştur:
—Benim ashabıma kim söverse, ona seksen deynek vurunuz (76S).
Ibn Şaban diyor ki; Kim ki sahabelerden birinin Müslüman olmayan annesine iftira ederse, ona iftira cezası olarak seksen deynek vurulur. Çünkü Müslüman olmayan annesine iftira etmek kendisine sövmektir. Bu sahabenin çocuklarından biri hayatta ise o iftira edene dâva açar. Kimsesi yoksa Muslümanlardan kim bu dâvayı açarsa hâkimin o davayı kabul etmesi lâzımdır. Bu hukıım sahabe olmayanların hakları gibi değildir. Çünkü sahabeler peygamberleri sebebiyle kendilerine hürmet edilme hakkına sahiptirler.
Eğer aynı hususu hâkim işitip, aleyhinde de şahid bulunursa, hâkim kendisi dâva açar.
Kim Peygamber (sallallahu aleyhi vesellem}\w zevcelerinden Âişe’nin dışında birine söverse, bu meselede iki görüş vardır;
Birincisi; o kimse öldürülür, Çıınkü Peygamber (sallallahu aleyhi, sellcm)\n helaline sövmesiy.c peygambere sövmüş ölür.
İkincisi; o diğer sahabeler gibidir. Hükmü ona sövene diğerlerıncsö\ düğü vakit verilen ceza gibi iftira cezası olarak yüz deynek vurulur Ib Şaban ben birinci görüşü benimser, onunla amel ederim dedi.
Ebu Musab. Malik’ten rivayet ediyor; Kim Peygamber (sallallahuale) lu vescllem)in hanedanından birine söverse, ona şiddetli bir sopaatılıı halka teşhir edilir, ıızün müddet habsedilir, tâ ki tevbe etsin. Çünkü onu söylediği söz. Peygamber (sallallahu aleyhi ve sellem)\n hakkını hafif almaktır. Malika fakîhî (I).
Ebü’l-Mütarrif cş-Şa’bi, adamın birinin, kadının gece yaptığı yemir kabul etmeyip, “Ebu Bekr’in kızı olsa bile gece onun yeminini kabı etmem. Ancak gündüz yaptığı yemini kabul ederim” diyen adamınb sözünü doğrulayan fakih hakkında şöyle der; Makamında busözü, Ebı Bekr’in kızı için söylemek, şiddetli dövülmeyi ve uzun müddet habsedil meyi icap ettirir. O’nun sözünü tasvib eden fakiha ise, fakih demekıtı Olla fasık denmek daha evlâdır. Derhal böyle sözden menedilir. Onuı fetvası, şehadeti kabul olunmaz. Onun fetvası kendisinde sabit olan bı ta’ndır. Ona Allah için buğzedilir.
Ebu Imran, benim aleyhimde Ebu Bekr şalıid olsa bile (kabuletmem diyen kişi hakkında şöyle der; Eğer bunu söyleyen, kendisinde bir şabı din şehadetiyle hüküm verilmeyeceğini, bu hüküm
Âl-i Imran Sûresi 164, Bakara Sûresi 151, Cuma Sûresi, âyetlerinin tefsiri
Nisâ Sûresi 80, Enbiya Sûresi 107. âyetlerinin tefsiri ve ilgili hadisler
Tekvîr Sûresi 20-21 ve Nûr Sûresinin tefsiri ve ilgili hadisler
Nûr Sûresi 34, Mâide Sûresi 15, Ahzab Sûresi 45, 46
ln$irah Sûresi âyetlerinin tefsiri
Âl-i Imran Sûresi 32 - 132. Nisâ Sûresi 58. âyetlerinin tefsiri
Ahzab Sûresi 56. âyetin tefsiri
Âl-i Imran 31-32 âyetlerinin tefsir
İKİNCİ BÖLÜ
Cenahı llakk'ııı Onu (Kendi İJtnnıetiıiv) Şahid Oluyu İle Vasfetmesi Bununla ilgili Olarak Onu Övmesi
Ona Lutufta Bulunmas
Bakara 256, İbrahim 34, Zümer 33, Ra'd 28, Ahzab 45. Sûreleri
âyetlerinin tefsiri
Semerkandî. Dahhak, Ebul-Husan el-Kabisi'nin Peygaınberın üstünlüğü
hakktnda görüyleri
A’râf Sûresi 157, Âl-i Imran Sûresi 159, Bakara Sûresi 143,
Nisâ Sûresi 41. âyetlerinin tefsiri
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Cenabı Hakk'ın Onu Mulâtafe ve Nezaket Yollu llitıih Etmesi
Yunus Sûresi 2. ve Tevbe Sûresi 43. âyetlerinin tefsiri
Isrâ Sûresi 74. âyetin tefsiri
En’âm Sûresi 33, Nemi Sûresi 14, En'âm Sûresi 34. âyctleıiııin tefsin
DÖRDÜNCÜ BÖLÜ
Peygamberin Yüce Değerine Allah (c.c.)’ın Yemin Etme
Ed-Dûha 1-2. âyetlerinin tefsiri Ed-Dûha Sûresi; 3, 4, 5. âyetlerinin tefsiri Ed-Dûha II. âyetinin tefsiri
Necm 10 vc 16, Netin 11-17, Et-Tckvîr 15-25 âyetlerinin telsiri Kalem Sûresi 2, 3, 4. Ayetlerinin tefsiri
ALTINCI BÖLÜM
Cenabı llakk’ın KesûlUne Arınıası Onu Şefkut Ktnıesl Kalem 5, Kalem 16, Tâhâ 1-2. âyetlerinin tefsiri Kehf Sûresi 6. Ayetinin tefsiri
Es-Şuarâ 3-4. Hitr 94-97 Enbiya 41, Fatır 4, F./-Zâriyât 52. âyetlerinin tefsiri
YEDİNCİ BÖLÜM
SEKİZİNCİ DÖLÜM
Allah’ın (e.e.) Ona Rahmet Etmesi Onu Dost Edinip Onun Sayesinde (Kullarından) Azabı Kaldırması Bakara Sûresi 253. Enfal Sûresi 34. âyetlerinin tefsiri Ahzab 56, ZUmer 36. âyetlerinin tefsiri
DOKUZUNCU BÖLÜM
Fetih Sûresinde Belirtilen Cüzel Vasıf ve Meziyetleri Feth 1-2. âyetin tefsiri Fetih 10. âyetin tefsiri
ONUNCU BÖLÜM
Gerek (Siibhanellezi Esra) .Sûresindeki Isrâ ve Gerekse (Necm) Sûresindeki Bahs Edilen liiıyuk Alâmet ve Akla Hayret Verici Durumlardan Hayka Allah l'arafınıhın Kendisine Verilen Eulf vc Yüksek l’âyeler Enfal 17, Mâide 67, Enfal 30, Tevbe 40, âyetlerinin tefsiri Kevser Sûresi ve Hicr 87 âyetinin tefsiri NahI 44, A’râf 158, İbrahim 4, Ahzab 6. âyeılcrinin tefsiri
Onu Vcrnıiıs, Oinî >c Oıınycvi IMunluklı-ri Ona Ihsan l'.Kniylir Nisâ 113. âyetin tefsiri
Peygumbrrimi/e Muhsns On/rl Sıfuiların Kısaeu Sayılınusına Ayrılmış lUİl.ljNt
İKİNCİ BÖLÜM
Peygamber (S.A.V.) Şeref Yer (^u/cllik sı- Ahlâk Uakımımlan Tabii ki lıısanlurdun İİsInmIıır
Lbu HUreyrc, Cabir b. Scmlırc, Ümnııl Mubod (Âiıkc binli Mas va)
Ibni Ebı Hale (Hmd b l-bi Hale) (R A.l'ın Pcygaınbvnmı/ııı (S.A V.) güzelliği hakkında rıvayeılerı
Cabir b. Scnnirc, Enes'den (R A.) Dııliari'nııı Pcygamberinıı/ın gü/el kokusu hakkında rivayet eniği hadisler
Aklının ^'okluğu, lleynindrn /ekânın Kıykırınusı. Oııygnlurının GUçlühıgu, l.isanmın Kesuhulı, llurekellerinın lliıluh Sıfatlarının (luzelligine (ielince
Asaletine ve İJIkesinin Şeref, Menye'iniiı Yüceliğine (ielinee Ebu Hüreyre, Ibni Abbas (R.A.)'ııı Pcyguıııberıınız (S.A.V.) asaleti hakkında görüşleri
Vasila b. Eska, Ibni Ömer, Ibni Abbas (R.A.)’dan Et Taberı’nın Peygamberimiz (S.A.V.)’in asaleti hakkında rivayetleri
No hay comentarios:
Publicar un comentario