tours estambul ve islam savasları66
evet arkadaslar sizlere en güzel bilgileri yazan tours estambul
dediki İslâm büyükleri, kendi nafakalarını kendileri çıkartırlardı. Başkasının eline bakmayı uygun görmezlerdi. Peygamberler de kendi nafakalarını kendileri kazanmışlardır. Kendinin ve çoluk çocuğunun nafakasını temin için çalışmak farzdır. Başkalarına yardım için her türlü kazanç yolunda çalışarak daha fazla kazanmak mübahtır.İdris aleyhisselâm terzilik yapardı. Dâvud aleyhisse-lâm demircilik yapardı. İbrahim aleyhisselâm ziraat ve kumaş ticareti yapardı. İlk olarak kumaş dokuyan Adem aleyhisselâmdır. Din düşmanlan, ilk insanların ot ile yaprak ile örtündüklerini, mağarada yaşadıklarmı yazıyorlar. Bu yazılarının hiçbir vesikası yoktur, yalandır.
İsa aleyhisselâm kunduracılık yapardı. Nuh aleyhisselâm marangozluk, Salih aleyhisselâm çantacılık yapar-dı. Peygamberlerin çoğu çobanlık yapmıştır. Hadîs-i şerifte, "Evinin ihtiyaçlanm altp getirmek kibirsizlik alâmetidir" buyuruldu.
mıştm Ortaklık yapmışim Başkasına vekil olmuş ve vekil yapmıştır. Hediye vermiş ve almıştır, ödüo,
almıştır. Vakıf yapmıştır.
Dünya işi için kimseye kızmamış, incitecek ye söylememiştm Lâtife yapmış ve söylemiş, latîfeienTep hak üzere ve faydalı olmuştur.
Bunları yapmaktan çekinmek, utanmak Çok kimseler burada yanılırlar. Tevazu ile tezelp^^^^ olur, lığı birbiri ile karıştırırlar. Nefs, burada çok kim^ı^' tır. Bunları birbirinden iyi ayumahdır.
Bunlann Allahü teâlâ'dan gelen nimetler olduğunu düşünmeyerek kendi yaptığını, kazandığını sanarak sevinmek, kendini beğenmek, yaptığını kendinden bilmek kötüdür.
insan, nimete kendi eliyle, kendi çalışmasıyla kavuşmadığını, Allahü teâlâ'nm lütfü ve ihsanı olduğunu düşünmelidir. Böyle düşünmek, ucb tehlikesi olduğu zaman farz olur. Diğer zamanlarda ise
Hazreti Ömer buyuruyor ki: "Çahşmız, kazanınız, Allahü teâlâ rızkımı çalışmadan gönderir demeyiniz! Allahü teâlâ gökten para yağdırmaz".
Hazreti Lokman Hekim, oğluna nasihat verirken buyurdu ki: "Çalış, kazan! Çalışmayıp, herkese muhtaç ka-lanlarm dini ve aklı noksan olur ve iyiHk etmekten mahrum kalır ve herkesten hakaret görür"
Büyüklerden birine sordular ki; "Özü sözü doğru olan tüccar mı, yoksa geceleri namaz kılan, gündüzleri oruç tutan âbid mi yüksektir?"
Bu sorüya şöyle cevap verdi: "Emin olan tüccar daha kıymetlidir. Çünkü, şeytanla her saat cihat etmektedir. Şeytan alışta, verişte, tartmada onu aldatmaya uğraşmakta, o ise Allahü teâlâ'nm emrini, rızasını gözetmektedir".
Günah işleyenin, bir daha gelmemek üzere, dkh azalır”
Hazreti Ömer buyuruyor ki: "Alış-veriş ederken, helâl kazanırken can vermeyi, başka şekilde ölmekten daha çok severim."
Imam-ı Ahmed ibni Hanbel'den sordular ki; "Her gün sabahdan akşama kadar camide ibadet edip Allahü leâlâ, benim n^kırm nereden olsa gönderir diyen bir kim-
İsa aleyhisselâm birine, "Ne iş yapıyorsun?" dedi. İbadetle vakit geçiriyorum deyince, "Nerden yiyip geçiniyorsun?" buyurdu. Her şeyimi kardeşim veriyor, deyince, "O hâlde, kardeşin senden daha kıymetli ibadet yapmaktadır" buyurdu.
Selmân-ı Farisî hazretleri bir gün bir deve yükü nafaka satın almıştı. Bunu görenler sordular; "Ya Selmân bu kadar nafakayı ne yapacaksın. Bunu bitirecek kadar ömrün olduğunu biliyor musun?" Selmân hazretleri şöyle cevap verdi;
"Nefis nafakasım aldığı zaman insan rahat olur. Ondan sonra nafaka ve başka bir şey düşünmeden Allahü te-âlâ'nm zikri ile meşgul olabüir. İnsan nafakası tamam olunca, ibadetler ve vesveselerden emin
Küçüğünden de çok sakınmalı Muhammed Rebhami hazretleri buyurdu ki; "Küfürden ve bid atten başka günahlar ikiye ayrılır: Birinci kısım, Allahü teâlâ ile kul arasmda olan günahlardır. İçki içmek, namaz kılmamak ve bunlar gibi. Bu günahların, büyüğünden ve küçüğünden, çok sakınmalıdır. Resulullah "aleyhisselâm" buyurdu ki: "Bir zerrecik yani çok az bir günahdan kaçınmak, bütün cin ve insanların ibadetleri toplamından daha iyidir". Günahlann hepsi, Allahü te-âlâ'nın emrini yapmamak olduğundan büyüktür Fakat bazısı, bazısına göre küçük görünür. Meselâ; yabancı kadına şehvetle bakmak, zina yapmaktan daha küçüktür Bir küçük günahı yapmamak bütün dharun nafile h deflerinden daha sevaptır. Çünkü, nafile ibadet farz değildir. Günahlardan kaçınmak ise, herkese^^^^^ Büyük günahlardan
İmam-1 Gazali hazretleri buyurdu ki: "Şartlarına uygun yapılan tövbe, muhakkak kabul olur. Tevbenin kabul edileceğinde şüphe etmemelidir. Tövbenin şartlarına uygun olmasında şüphe etmelidir."
Tövbe edilmeyen herhangi bir günahdan Allahü teâlâ intikam alabilir. Çünkü, Allahü teâlâ'nın gazabı günahlar içinde saklıdır.
Her duası kabul olan Belam bin Baura, Allahü te-âlâ'mn bir haramma, az bir meylettiği için, imansız gitti. "Onun gibiler köpek gibidir" diye dillerde kaldı.
Karun, Mûsa aleyhisselâmın akrabası idi. Mûsa aley-hisselâm buna hayır dua edip ve kimya ilmi öğretip, o kadar zengin olmuştu ki, yalnız hâzinelerinin anahtarlarmı kırk katır taşırdı. Birkaç kuruş zekat vermediği için, bütün mah ile birlikte, yer altma sokuldu.
Salebe, sahabe arasında çok zahid idi. Çok ibadet ederdi. Camiden çıkmazdı. Bir kerre sözünde durmadığı için, Sahabilik şerefine kavuşamadı, imansız gitti. Peygamber efendimize onun için dua etmemesi emir olundu. Allahü teâlâ, nice kimselerden, bir günah sebebi ile, böyle intikam almıştır. O hâlde, her müminin günah işlemekten çok korkması lâzımdır. Ufak bir günah işledikte tevbe, istiğfar etmesi,
Fudayi bin lyâd hazretleri "Tevazu, ister cabilden, ister çocuktan duyulsa da doğruyu tereddütsüz kabul etmektir" buyuruyor. Kabul edemeyen kibirlidir. Çok kimse, bu kötü hastahğa yakalanmıştır. Tevazu tours estambul güzeldir, zenginde tevazu daha güzeldir. Kibir çirkindir, fakirde kibir daha çirkindir. Kibirli olan, salih insan olamaz. Hadis-i şerifte buyuruldu ki: "Kibir, hakka, razı olmamak ve insanları küçük görmektir."
Bu hastahktan kurtulmaya çahşmah. Bilhassa sevmediklerimize, salihlere özel dua etmeliyiz. Ku/âm kerîmde iyilerin ettiği dua şöyle bildiriliyor: "Rabbimiz, bizi ve bizden önce gelip geçmiş mümin kardeşlerimizi affet; kalplerimizde, mümin kardeşlerimize karşı hiçbir kin bırakma!" (Haşr; 10)
İnsanların gaflete, hatta günaha, isyana, küfre dalma-smm çeşitli sebepleri olmakta ve bunlar insandan insana değişmekle beraber, cehalet, kibir bunlarm başında gelir. Kibirli insan, dini konularda gaflete düşer, şuursuz olur. İnsanın gafletine sebep olan çok şey varsa da üçü önenüi-dir:
1-İnsanı tanımamak, yaratılış gayesini bilmemek
2-İşlerin sebeplerle yaratıldığını bilmemek
3-Ölümü unutmak
Hazreti Ali buyurdu ki: Ey oğul! Sana söyleyeceğim sekiz husus var ki, bunları aklından çıkarma: En büyük vahşet kibirdir. En büyük zenginlik akıldır. En büyük fakirlik ahmaklıktır. En büyük meziyet güzel ahlâktır. Ahmaklarla asla dostluk kurma. Çünkü o sana faydalı olayım derken zarar verir. Yalancılarla dostluk kurma. Çünkü onlar sana uzak olanı yakın, yakın olanı da uzak gösterirler. Cimri insanlarla yakmiık kurma. Çünkü cimri adam ihtiyacm olan şeyi bile senden esirger, vermekten çekinir. İslâmi hayattan uzak olanlarla dost olma. Çünkü seni adî şeylere götürürler.
Mahsul, ovadaki sulu ve yumuşak toprakta yetişir, dağda, sert toprakta yetişmez. Hikmet de, mütevazı ola-nm kalbinde gelişir, kibirlinin gönlünde gehşmez. Bir kimse, başım yükseğe kaldırırsa, tavana değer ve yaralanır, oysa tavan ona gölgelik eder ve kendini korur. Kendini büyük gören küçüktür. Kendini küçük gören büyüktür.
Tevazu, alçak gönüllü ohnak, kendini başkaları ile bir görmektir. Başkalarmdan daha üstün ve daha aşağı görmemektir. Tevazu, insan için çok iyi bir huydur. Tevazu sahibi, kendini başkalarmdan aşağı görmez. Zelil ve miskin olmaz. Malını helâldan kazanıp çok hediye verir. Fakirlere merhamet eder. Hadîs-i şerifte buyuruldu ki: "Tevazu eden, helâl kazanan, huyu güzel olan, herkese karşt yumuşak olan ve kimseye kötülük yapmayan, çok iyi bir insandır. Allah için tevazu edeni, Allahü teâlâ yükseltir!"
^ En büyük vahşet ^ kibirdir.
En büyük zenginlik akıldır.
En büyük fakirlik ahmaklıktır.
En büyük meziyet güzel ahlâktır.